Tens Media

home

Dit is een nieuwe pagina.

Hier kunt u content plaatsen.

'Merkdisruptie' is het eerste boek dat behalve de technologische revolutie ook de seksuele-, psychologische-  en sociologische- revoluties beschrijft, die een massa-extinctie onder merken teweeg gaan brengen. 
 

We leven in een duizelingwekkende, disruptieve tijd en de noodzaak tot transformeren staat hoog op de agenda van veel merken en bedrijven. Er is een proces gaande waarbij razendsnel nieuwe merken ontstaan en weer van de markt verdwijnen, oude worden vervangen, vergeten of vermoord. Nog geen tien jaar geleden stond het merk BlackBerry op de 14e plaats van een lijst met de 100 meest waardevolle merken ter wereld. Enkele jaren later was het van de lijst verdwenen en het marktaandeel in de wereldmarkt voor smartphones is nu verschrompeld naar 0,0%. Een financieel merk als Adyen bestaat nog geen tien jaar en is binnen een dag op de beurs meer waard dan ABN AMRO.

De oorzaak is niet alleen technologische innovatie of de zogenaamde 4e Industriële Revolutie. Er zijn ook seksuele, psychologische en sociologische revoluties gaande. Weinig merken zullen er in dit turbulente speelveld, in deze bijna perfecte storm, in slagen een transitie te maken en de komende decennia zullen nog meer merken verdwijnen. In dit boek worden de belangrijkste oorzaken en 15 megatrends beschreven. Aan de hand daarvan kunnen organisaties een meer gefundeerde risicoanalyse maken en bepalen of hun merk in de gevarenzone zit of niet. Ook reiken de auteurs een strategie aan om uit de gevarenzone, waarin merken als D66, Facebook, Hudson’s Bay en Shell zich nu bevinden, te ontsnappen.

Het boek is geschreven door brand-director Jeroen Cremer (onder andere co-auteur van ‘Het Merkkompas’), merkstrateeg Frank Haveman (onder andere auteur van ‘Een Nijlpaard onder het Tapijt’, over probleemmerken en ‘Sneller naar het Merkenparadijs’ (genomineerd voor de Marketing Literatuurprijs) en media-ondernemer Richard Otto (Tens Media onder andere bekend van de best- sellers ‘Verdwenen Merken’, ‘Namespotting’ en ‘Vroom & Dreesmann’).

Een groot aantal specialisten heeft een bijdrage geleverd, waaronder Bert van der Veer, Carlo Brantsen, Cor Molenaar, Marc Oosterhout, Jan Rijkenberg en Paul Moers. 

Het boek is te koop bij oa AKO, Bol.com, Bruna en Managementboek.nl
Kijk voor meer informatie op www.brandhappening.nl/merkdisruptie